ده حقیقت تاریخی از اعداد منفی

امروزه از اعداد منفی ، خیلی راحت در زمینه های مختلف استفاده می کنیم . به راحتی با رسم یک محور اعداد منفی و مثبت را نشان می دهیم . ریشه های منفی و مثبت اعداد را به دست می آوریم .

در واقع ۳- برای ما به همان اندازه واقعیست که ۳+ می باشد اما همیشه اینطور نبوده است.

(( ابوالوفا محمد بوزجانی،  ریاضیدان و منجم ایرانی در جواب تفریق ۵ واحد از ۳ واحد از کلمه وام ۲ (قرض ۲) استفاده می کرد .)) 

لازم است بدانید اعداد منفی به سختی پذیرفته شده اند و تا قرن نوزدهم میلادی ریاضیدانانی مثل ماسرس (Francis Maseres) جواب های منفی مسائل را بی فایده دانسته و اعتقاد داشتند چیزی به اسم اعداد منفی وجود ندارد.

درباره تاریخچه اعداد منفی ،منابع زیاد و معتبری را به زبان انگلیسی می توانید پیدا کنید .

ده نکته تاریخی جالب ،در مورد اعداد منفی را ،به صورت مختصر و مفید در ادامه بخوانید . ادامه ی مطلب

فعالیت شماره۴: درس اعداد صحیح

اگر دوست دارید دانش آموز یا فرزندتان تواناهایی خود را در زمینه کار با اعداد صحیح افزایش دهد لازم نیست چندین سطر از جمع و تفریق یا ضرب و تقسیم های خسته کننده را به او نشان دهید تا حل کند .

بهتر است از یک فعالیت یا بازی هدفمند در این زمینه استفاده کنید . هدف از این فعالیت باید افزایش توانایی های دانش آموز در کار با اعداد صحیح باشد.

فعالیت ریاضی امروز مربوط به درس اعداد صحیح می باشد که چهار عمل اصلی مثل جمع و تفریق و ضرب و تقسیم اعداد صحیح را شامل می شود.  ادامه ی مطلب

ده ترفند ریاضی

آقا اجازه ما می تونیم ذهن شما رو بخونیم !

حالا شما یه عدد تو ذهنتون انتخاب کنین!

…..

…….

طرفدار هیچ ترفند ریاضی نیستم! حتی به دانش اموزانی که علاقه دارن ضرب و تقسیم اعداد بزرگ رو ذهنی به دست بیارن سخت می گیرم !

شاید یه دلیلش این باشه که اکثر اوقات یک اشتباه عددی کوچک ،کل راه حل مسئله رو تحت تاثیر قرار می ده.

بگذریم !

ترفندهای ریاضی اگر به عنوان سرگرمی استفاده شوند ، علاقه دانش آموزان به ریاضیات و درک عددی آنها را بالا خواهند برد. ادامه ی مطلب